Träning i ridhus

Igår kväll söndag var vi 2 st tappra, jag och Lotta O som tränade lydnad i 1 timme i ett kallt ridhus, det var -14 grader ute när vi slutade. Kan säga att det är första gången jag tränat lydnad med täcke på Gunde men det var verkligen nödvändigt.

Gunde brydde sig inte så mkt om ridhus miljön, inte ens hästbajset som låg jämte ena vitringspinnen. För att hålla uppe värmen så tränade Lotta och jag parallelt. Jag började med språngmarsch så pulsen höjdes, avslutade med fjärren men då blev det kallt eftersom jag mest står still brrrr. Gunde tyckte träning var jätte kul så det blev en del slarv och lite för mkt eget tänk men vi slipade på.

Hegge pegge tyckte ridhuset var lite konstigt, det kom en liten mus springandes som han gärna hade velat jaga efter men det satte Lotta stopp för. Lottas envishet gav resultat och Hector fick tillbaka sin vanlig koncentration och kunde även släppa mig och Gunde som sprang runt i fritt följ. Det såg riktigt trevligt ut när de tränade och en nyttig erfarenhet för unga herrn.

Jag min optimist tog med kameran för att ta lite kort, hahahaha men det blev inte ett ända kort taget för då hade jag frusit fingrarna av mig.

Det kommer bli fler träningar där och är jätte tacksam till min goda vän M för att vi får vara i Ert ridhus. *KRAM*

Igår bokförde jag nästan helt klart bokföringen för Rottis PR-shop, Stefan och jag var barnledig och kan ju säga att då finns det helt plötsligt MASSOR med tid. Stefan var en klippa och uppdaterade var hemsida "Om oss", han har även börjat renovera hallen och hann spackla, så himla duktig. Han ska även göra så att jag lättare kommer åt våra bilder som vi laddar in från kameran eftersom vi har 2 st datorer. Vill gärna ha fler bilder här i bloggen för det är som de säger "En bild säger mer än 1.000 ord"

Dagens ordspår blir:

"Den som vill ha en felfri vän, förblir ensam" //Okänd

Bye bye,

Ullis

Kommentarer
Postat av: susanne med bigge!

God fortsättning!! Fina bilder! Vilken romantisk man du har:) Vill tacka dig för ditt engagemang för oss i göteborg! Kram Susanne och Bigge!

2009-01-08 @ 08:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0