Härlig lördag

I lördags träffades Carna m Ace, Lotta m Hector och jag med både Gunde & Grimm för träning vid F18. Vilken härlig dag vi hade tillsammans med rolig hundträning med en del klurande för både Carina och Lotta. Själv gick det på räls för mig med båda grabbarna för en gångs skull *ler* sånt känns kanon!

Tusen tack till mig kära mor och Igge som gjorde detta möjligt eftersom Stefan jobbade och jag behövde barnvakt ***TACK***. Planerande är en stor del av mitt liv för att få allt att gå ihop.

Carina la ett lång klurigt spår till Gunde som gick jätte bra, har inte spårat så mkt den sista tiden och är verkligen nöjd, jobbade en del emotionellt oss emellan och det stärker vårt samarbete. Grimm började med uppletade och måste säga att det sitter trots hans långa konvalecens, jobbade på raka skick och  precision på stigen, duktig hund! Tiden bara sprang iväg så ligg tiden för Grimms spår blev över 3 timmar och där fick han kämpa vilket han gjorde med bravur. Med Gunde på uppletet jobbade jag på avlämnandet eftersom han på vissa mjuka föremål har svårt att släppa dem, jag jobbade på att byta, byta, byta och det gav utdelning och vi hade kul ihop.

Min matsäck hade många läckerheter i en mix, laxsushi, pannkakor, youhurt, kexchoklad, jordgubbar, muffins, brämhultsjuice och kaffe, *MUMS*. Det var inge problem att fylla på energin *ler*

Lydnad blev det inget för Grimm, vill inte belasta honom för mycket. Gunde började med passivitet (plats) i 5 min med Carina och Lotta som agerade TL och domare, det gick bra, han hade full fokus på mig. Resterande lydnad gick i den glada andan och jag belönade mkt med mig själv mellan momenten och Gunde skällde på mig i glädje, känslan var härlig. Det blev ingen precision men av nån anledning så behövdes det inte heller utan det vart endast små slarv, sen sprang vi glatt till bilen och lekte med bollen på vägen dit, super kul!

Vädretsmakter var inte det bästa men jag märkte knappt av det förräns jag kom hem. Vi träffades kl 09.00 och när vi var klara och tittade på klockan var den hela 16.20, inte klokt vad tiden går i trevligt sällskap. Hemma var jag inte förrän vid 18.30 och då blev det pizza till middag vilket smakade smaskigt efter en lång dag.

Invigde min kamera gjorde jag också, blider kommer senare. Ville dock vara försiktig eftersom det regnade med jämna mellanrum.

Det märktes väl på Gunde att vi hade haft en toppen dag tillsammans för på kvällen följde han mig så fort jag rörde mig och ville ömsom ligga på mina fötter och bredvid eller rättare sagt på mig i soffan, mysigt mysigt *love* Stefan sa att det märks att ni haft en riktigt bra dag, detta ska jag ta med mig att det emotionella mellan oss är det som kommer hjälpa oss till framgång. Det var Jan Gyllensten som satt ord på just det emotionella och betydelsen för Gunde och mig, för oss är det helt rätt fokus

Stora och varma kramar till Er Carina & Lotta!

Grädden på mosen i lördags var att min frissa Millan ringde och hade en tid till mig denna vecka *HURRA*

Det har blivit en vana med ordspråk "Att vänta på glädjen är också en glädje"

Vill avsluta med att först gratulera 2 Gunde barn, Pia med  Jessi och Irene med Ludde som klarade Tjänstehundsprovet i helgen i dessa usla förhållanden, snygg jobbat och grattis till titeln TJH. Stort grattis även till 2 duktiga elit ekipage som plockade cert i helgen Carina m Sigvard nu med titeln SBCH!! och Jessica med Oscar som tog sitt första cert, HIPP HURRA TILL ER! Jag blir både imponerad och inspirerad!

Ullis

Kommentarer
Postat av: Carina

Det var en underbar trängingsdag och trots vädret kändes det aldrig hopplöst jobbigt.

STOR kram till er båda!

//Carina

2009-06-15 @ 11:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0