Typiskt Svenskt att inte sticka ut

Kan inte låta bli att hålla mig utanför ramen vad som är typiskt Svenskt och det är att inte sticka ut i mängden.

För att jag blir glad över saker som är mig nära betyder inte att jag kan glädjas med andra.

Min humor är lite speciell med självironi som under dagens SSU när jag fick hör att det tagits flera bra bilder på mig och Gunde in action i ringen när jag med glimten i ögat sa "bara jag blev bra på dem". Personen i fråga jag talade med skrattade gott och förstod mitt skämt för jag bryr mig verkligen INTE om hur jag ser ut när jag springer där, bara Gunde har det bra MEN det blev några huvudvridningar från andra runt om *asg*

Ibland tänker jag att jag ska hålla en lägre profil för mitt sätt kan verka stötande MEN den andra stunden känner jag att dessa människor vill jag ändå inte umgås med.

Citat från Mia Törnblom, Självkänsla NU!

"Vi klarar av att inte vara perfekta och därför gör vi enklare om våra misstag till en rolig historia.

"Vi vågar prova på fler saker eftersom vi inte längre är rädda för att misslyckas."

Det Mia T understryker villket jag definitvt har märkt är att en god självkänsla är en färskvara och nått man måste jobba med. Min PMS som kommer lite då och då vissa månader under året hjälper INTE till att ha en balanserad självkänsla men efteråt vet jag att hormonerna har varit och spökat.

Simma lugnt,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Pia&Bond

Du har en härlig humor :-) och en lägre profil är inget som vi vill se något av!!! Håller med dig om att i det här landet är "lagom bäst" och gud nåde den som sticker ut. Håll fanan högt och fortsätt att vara världens bästa Ullis! Kram på dig! /Pia

2009-06-29 @ 07:55:55
Postat av: Ullis

Tack snälla rara Pia och massor med varma kramar tillbaka, ge en till Åke med och en puss på Bond!

2009-06-29 @ 10:51:54
Postat av: Glimz

JAG älskar din typ av humor! Att kunna bjuda på sig själv är styrka & som du skriver, dem som inte klarar av det, dem umgås man ju ändå inte med :D

Ha det bäst & ta hand om dig och din fantastiska familj!!!

KramKram från en fattig :( -Nina

2009-06-29 @ 15:01:51
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Härligt med dig Nina, vi har samma typ av humor, det blir många goda skratt tillsammans.



Håll nu båda händera på ratten, tio i två :-D

2009-06-29 @ 16:00:27
Postat av: mia

Du ska vara som du är, det är ju det som är tjusningen alla är vi olika, jag gillar dig ;-)))))

2009-06-30 @ 07:00:05
URL: http://www.briard.mia-co.com
Postat av: Ullis

Tack vännen!! Dina ord värmer KRAM

2009-06-30 @ 10:01:38
Postat av: marie&Peg&Tee

Jag håller med,man ska vara den man är, ni var sååå snygga i ringen

en small och en utställningsfigur.Lycka till helgen.

Ha det så gott



Många Kramar Marie,Peg,Tee

2009-06-30 @ 18:49:50
URL: http://brassie.blogg.se/
Postat av: Ullis

Gulle dig Marie, alltid lika positiv & glad KRAM



Håller tummarna för Er i helgen och att ni får en härlig lång helg!

2009-06-30 @ 23:51:17
Postat av: susanne

Hallå! Kul att läsa din blogg och att du är så öppen med dina tankar:) Läste något så betänkasvärt av Lisa Marklund för ett tag sedan. Hon sa att hon i åratal försökt att förminska sig själv för att passa i andras ögon, Men det hade hon slutat lägga energi på nu. Ett bra val tycker jag:) Som ibland tänkt som hon!!! Kul att det gick bra för dig och Gunde i helgen Kram Susanne!

2009-07-01 @ 12:41:17
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jo jag kan nog vara lite väl öppen ibland i andra ögon mätt vilket kan vara svårt för andra att hantera men sån är jag och medveten om det.



Tar till mig Lisa Marklunds ord, mycket tankvärt!



Pussa på Bigge & kram till dig

2009-07-01 @ 13:34:00
Postat av: Marija

Måste bara vara med här också:) I detta land där allt ska vara lagom och lättsmält och alla skriver om det så är det ändå ganska förvånande att så många menar på att de inte är lagom och intetsägande eller en del av den grå massan. Är vi alla uppstickare? Så pass att det är det som är "lagom"? I undersökningar så menar många på (de flesta) att de kanske sticker ut, syns och hörs osv, lite för mycket för att passa i mallen. Så finns egentligen den där tysta lagomgruppen? Eller är vi alla små rebeller?

Så kom då mitt babbel med i mängden också. Ett svammel av tankar. Men jag håller med alla andra också. Låt dig synas och höras och UPPSKATTAS av vänner och familj. Kram!

2009-07-10 @ 13:48:10
Postat av: Ullis

Sen har vi den andra biten med att sticka ut och det är civil kurage som många människor saknar och om du saknar civil kurage så tycker jag att man kan stödja de som har och då inte bara i det egna tyckandet utan naturligtvis när det händer nått.



Bara som den sån liten sak när jag sa åt ungdomar på McD när jag och Jennifer var där och åt lunch och de spottade upprepande gånger på lekplatsen. Spott på en lekplats hör inte dit var på jag sa åt dem att de kunde gå ut på gatan om de behövde spotta. Tror ni att någon annan förälder stöttade det jag sa NEJ inte ens i blickarna, de glodde ner i sina brickor som fån, finns bara ett ord SKÄMS eller tycker ni att det är ok att Era barn springer runt i strumplästen/barfota eller rent av ramlar i spott?!

2009-07-11 @ 22:35:59
URL: http://www.ryskasen.com
Postat av: Marija

Jo, helt rätt. Om bara fler hade sagt till så hade det tagit mer och blivit till en ordentlig tankeställare för dessa ungdomar. Många tragiska händelser har ju inträffat då bara EN vågat ingripa vid ngt obehagligt och då denna enda person råkat riktigt illa ut bara för att den vågat. Om bara fler hade ingripit så hade resultatet blivit ett helt annat.

Så då till en annan tanke. När det gäller pöbelhopar/mobb. Då verkar plötsligt många kunna samlas väldigt lätt och höja sina inte alltför vackra röster.. Är vi ruttna i botten?

Ofta så beundrar vi tyst människor som syns/hörs/står upp för andra, men är svartsjuka och missunnsamma. Lätt att prata skit om en stark människa. Det lilla negativa ska alltid plockas fram liksom.

Så om man får skitsnack bakom ryggen kanske man ska vara nöjd? Man måste ha ngt i sin personlighet som personen i fråga avundas kanske?

Ha det gott i sommar, så ska jag försöka sluta invadera din blogg:). Ack jag, hundlösa människa. Vad jag avundas dig! Tror jag ska ta och snacka lite skit om dig kanske:))

2009-07-12 @ 19:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0