Den hemska pälsindustrin

Ni får säkert som jag flera mejl och bland annant från PETA med filmer på djurplågeri i samband med att man flår dem levande för pälsens skull. Nu vågar jag inte titta på dem för jag skulle bland annat inte kunna sova på veckor pga hemska mardömmar utan vad kan jag då göra? 

Skriva på listorna i mejlen tror jag inte ger nått stort resultat, utan det är jag och du som konsument som måste SLUTA köpa päls i alla dess former.

Då kanske du tycker att det är självklart att inte bära just en päls MEN har du tänkt på att det kanske är hundpäls som du har på jackan runt kanten på din luva?!

Därför skulle jag ALDRIG köpa en jacka som har äkta päls för det är vanligast att vi har hemma i garderoben. Många av dessa jackor är i fina dyra märken = status, tänker inte nämna dem vid namn pga äkta pälsen som sitter runt kanten på luvan, ingen reklam för sånt skit.

Har ikväll mejlat frågor till en återförsäljaren i Sverige för att höra vilken sorts päls det är, ska bli spännande att se om jag får nått svar!?

Jag har en jätte skön och varm vinterjacka inte utav något speciellt märke utan det viktigast för mig var att den INTE hade äkta päls på luvan och att den höll mig varm och den håller de måtten. Dessutom har jag en nu omodern fuskpälsk *ler* i garderoben.

BOJKOTTA dessa kläder för vem vill gå kläd i päls från hund- och katt päls som flåtts levande FY SÅ VIDRIGT!

Några allvarlig ord från mig på en tidig lördag kväll.

Dagens ordspråk "I valet mellan okunskap och dumhet - välj okunskap, den kan botas"

Var rädd om Era 4-benta.

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0