Lyckad lördag

I lördags samlades jag m både Gunde & Grimm, Linda m Amber och Lotta m Hector för en hel träningsdag.

Linda och Amber poserar medans spåren väntar


Lotta och Hector har varit på en rast runda


Lotta och Hector ute på ett appellspår för att kolla status och det gick jätte bra!


Här leker de med slutpinnen


Här jobbar Amber i vinkeln och löser det efter en stunds analys


Här tuffas det på bra och koncentrerat


Amber har hittat en apport som de glatt lekar med


Grimm börjar bli så pass bra att vi kan börja träna lite smått med honom, han är ju också i behov av stimulans och det har inte blivit så mycket av det sen i November. Jag la ett spår på en äng åt honom som var några hundra meter långt och med 4 apporter och slut, det gick riktigt bra, han hade lite bråttom och missade en apport men annars är jag nöjd med hur han jobbade och han tyckte det var jätte kul, blev alldeles varm i mitt hjärta. Som ni vet brukar Stefan normalt träna honom men han hade en dag med Jennifer och för att få ihop allt får vi ibland dela på oss.

Lotta hade lagt ett lång knepigt men jätte roligt spår till Gunde även den gick mestadels på äng där enstaka tallar fanns sen övergick den bitvis i snårig skog. Om det hade varit tävling så hade vi inte hunnit på tiden, Gunde kämpade tappert och var väldigt noggrann, jag vet att han tycker ängar och fält är jobbiga och tränade därför på det. Tycker det var jätte givande och lärorikt och han lyckades ta sig runt och verkade jätte nöjd med sig själv vid slutpinnen och med all rätt. ***TACK*** Lotta!

Vi tränade även budföring, Linda körde på mig, och Lotta körde på Linda medans jag var ute på spåren.

Efter detta åkte vi till Värmdö Bk för att äta lunch och sen träna lydnad.

Jag fick hjälp med precision av fritt följ, börjar kännas bra med tips från Lotta sen hon var på föreläsning med Frida. Inkallande m ställande och läggande börjar oxå flyta på, helt otroligt. Fick tips från Norrköping att dela upp framåtsändandet och fin slipa på detaljerna vilket jag gjorde och det fungerade jätte bra. Medan Linda värmde upp Amber fortsatte Lotta att kommendera mig på kryp (snabbt läggande för sig och därefter precision i starten) lättmetall och tungmetall och sist men inte minst stegen, flera gånger fram och tillbaka för att få upp en säkerhet sen sist han halkade. Är jätte nöjd med träningen och hoppas vi kan få fram detta på kommande tävlingar och siktet är inställt på cert.

Vi tränade även plastliggning är Amber låg mellan Gunde och Hector, hon tyckte det nog var lite jobbigt och små pepp till en början, Hector visade intresse men Lotta styrde upp hans koncentration. Gunde låg så jätte fint och brydde sig inte om de andra utan hade bara sina lugna ögon på mig och jag gick och gömde mig och blev så GLAD att  han var helt cool!!!

Även Grimm fick träna, körde fritt följ med positionsträning men undvek halterna, det gick riktigt bra, knepet fungerade på han med. La honom även för en egen platsliggning eller bara en lugn koncentration och det gick mycket bra.

Hundarna var mer än nöjda när vi kom hem vilket kändes skönt för vi hade middags gäster på besök, Jessica, Johan och deras son Max som är jämn gammal med Jennifer.

Här sitter Max och Jennifer och tittar på Pippi med varsin tablettask som de fick efter maten




Kvällen var mycket trevlig och de små skötte sig helt fantastiskt fast klockan hann bli mycket innan de gick i säng, inget gnäll alls utan de lekte på som aldrig förr. Det fanns tid för oss vuxna att kunna avslappnat sitta och prata vilket inte funkat när de var yngre, härligt!

Nu är det dags att avrunda söndagen och gå till sängs, hoppas ni också har haft en trevlig helg.

Denna helgs ordspråk blir "En del människor tänker i form av problem, andra i form av lösningar"


Tjingeling,


Ullis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0