Snö & träning

Tog lite bilder på Gunde med mobilen när vi var på promenad, han verkligen älskar snö, tyvärr hade det börjat skymma




Gunde blev lite less att vara fotomodell och körde ner huvudet i snön istället, nått gott luktade det


Nu med mer snö i ansiktet



Pappa och Jennifer har gjort en snögubbe


Igår torsdag tränade vi hund på Nacka Bk, de tappra var jag och Gunde, Lotta och Hector, Malin och Treo samt Pia med Gunde sonen Ranchens James Bond.

Först ut var jag och Gunde, inkallande m stå och ligg gick inte som jag planerat men nu har jag funderat och vet till nästa gång hur jag ska lägga upp det. Däremot framåtsändande med 4 personer i gruppen gick toppen, är verkligen nöjd! Tungen och kryp fungerade oxå, i krypet behöver jag öva på starten som är vår akilleshäl annars är själva krypet mkt bra.

Sen var det dags för Malin och Treo, de håller på att lära in elitmomenten i brukset och Malin är så tacksam att träna med för sitt engagemang och vilja, de slipade på och fick några matnyttiga tips med sig. Ser riktigt trevligt ut när de tränar.

Lotta och Hector började med budföring och Lotta blev lite för korrekt och det skapade en osäkerhet hos Hector men det löstes upp och avslutades bra. Framförgående nöttes fram och tillbaka och Hector börjar förstå att man måste gå lugnt och stilla framför matte, Lotta fick dock påminna några gånger *ler*. Kul att se alla framsteg de gör och ska bli spännande när de entrar tävlingsplanen i år, vi håller alla tummar!

Sist ut var det Pia och Bonds tur, himla kul att de kom förbi och tränade med oss, denna gosse har jag inte sett sen valplådan. Här var det full rulle och mängder med fart och energi, att vara på ett nytt ställe med nya människor skapar lite okoncentration men det är ju inte så konstigt och Pia jobbade fint med honom. De övade apportering, hopp och linförighet och jag inflinkade med lite tips på vägen.

Nu har tiden sprungit iväg och jag ska packa bilen för färd till Rottweilerklubbens årsmöte samt utställning, båda grabbarna åker med mig och Gunde ska ställas. Stefan som jobbar blir lite gräsänkling vilket säkert blir skönt *love* för Jennifer vår älskade dotter ska vara hos farmor och farfar och bli bortskämd.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0