Stilstudie + träning

Jennifer är en bestämd lite dam och hon ville ha på sig hörselskydden vid middagen och för mig gjorde det ingenting, bara hon äter.


Se även hur prydligt hon lagt sina bestick *ler*, ordning och reda ska det vara "ibland"

I helgen har jag varit på Nacka Bk båda dagarna, på lördagen hade de träningstävling som gick hyffsat men det behövs mer slipning. Lotta & Hector fick en genomkörare i lydnadsklass 1 och det såg riktigt trevligt ut. Malin var med som åskadare och tränade Treo när vi var klara, de filades på inkallande med ställande och läggande. Stegen gjorde Treo riktigt bra, inga problem där inte, snyggt!

På söndagen tränade vi platsliggning med skott, tyvärr var det inte många andra som gjorde det, utan på plasen blev det Gunde, en border tik och Hector. Gunde låg jätte fint, lugnt och sansat fast border tiken reste sig, Gundes svårighet är rottistikar *pust*. Jag fick även hjälp med en grupp av Åsa och Madelene som snällt ställde upp, Lotta kommenderade, jag hjälper gärna andra men har svårt att själv be om hjälp och de flesta ställer upp när man frågar men inte alla fast det är inget att lägga vikt på, alla har sina anledningar.

Hittade en gammal bild när vi var hundvakt åt Ella, tycker den är fin:


En lekinvit från Gunde, denna är också sen 2005


Snyggt framförgående av Stefan och Grimm oxå tagen ur arkivet som nedan

Budföringsmottagare urmamman Anna Gewalt och Grimm

Anna övar kryp m Ella.

Nu är det åter till jobbet, jobbar hemifrån idag och behöver vara disiplinerad och rasten fick idag bli bloggen *ler*

Så till ett ordspråk "Det finns ingen större makt än skrattets"

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Jessica, Reija & Yomi

Halloj!

Hade gärna varit grupp i söndags om vi hade stannat och kört lydnad men nu var de andra så hungriga så det blev ju ingen lydnad alls för vår del. Träffas vi igen så e det bara att fråga!! Det hoppas jag du vet.. :)

Vi har haft ett litet avbrott i vår träning de senaste veckorna men nu ska vi försöka köra igång ordentligt igen med bla lydnad i Sicklagaraget mån- och onsdagskvällar så de e bara o hänga på om du har lust.

Min tfnbok har raderats så jag har inte kvar ditt nr men de e bara o höra av sig om du e träningssugen!!

Kram från oss!!

PS. Usch, va jobbigt när han inte vill käka pillrena, har tyvärr inga goda råd att ge heller men jag hoppas det löser sig och att han slipper medicineringen snart..

2009-03-18 @ 10:17:47
URL: http://hem.bredband.net/b485884

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0