Underbar träningsdag

På lördagen samlades vi ett gäng för första gången för att träna hund ihop, det blev en mix av raser, Rottweiler, Schäfer samt Briard.

Man vet aldrig för än efteråt om person kemin stämmer och det är A och O i en träningsgrupp och det gjorde den verkligen mellan oss alla SÅ HIMLA KUL! Stämningen var högt i tak och många goda skratt blev det.


Här står gänget efter upplet, spår men innan lydnaden

Carina var på ett strålande humör som ni ser

Malin skrattar så hon håller på att trilla

Vi samlades på F18 kl 09.00 och började då att lägga spåren, Lotta och jag la spår åt varandra, övriga ville lägga sina egna spår och Carina stod över spårandet.

När spåren var lagda vallades en uppletande ruta och det gick riktigt bra för oss alla. Gunde gick ut som sista hund vilket var jätte nyttigt för det hade både kissat och bajsats i rutan och 6 hundar hade tränat innan han. Eftersom vi kör en hel del själva så är det just det här vi behöver träna på, är jätte nöjd.


Malin hade tagit med en barnsko som föremål, bra idé! Fotograf Mia

Gunde lämnar stolt över sin trofé. Foto Mia

Snygg slembobba på Gunde *ler*. Foto Mia

Närbild, vilken kanske borde retuscheras lite, slem slem mer slem *asg* Foto Mia

Full fart in med ett föremål. Foto Mia

MITT föremål säger Gunde om det sista

Min underbara hund. Foto Mia

Tack snälla rara Mia för alla fina bilder på min prins.

Först ut på spåret var Lotta m Hector, vilken näsa den killen har, jag var som vanligt imponerad av hans sätt att jobba. Gav Lotta lite små tips om hur hon kan förbättra sitt sätt att jobba med honom i spåret och det gav utdelningen och Lotta var väldigt nöjd med sin gosses prestation.

Lotta hade lagt ett elitspår med många klurigheter och vinklar, Gunde tutade på jätte fint och spåret var en rolig utmaning. Han slarvade vid nån apport annars är jag bara nöjd. Däremot så behöver nog vår kära spårläggare Lotta fundera om det är dags att sluta röka igen för jag fick kommentaren "kan du inte leka lite längre med apporten denna gång" för hon ville gärna pusta ut lite *asg* . Tack Lotta för en mycket bra spår.


Här coachas Malin och Treo

Nu är de på väg att testa tipsen

Denna dag gav mig och Gunde mycke i vår träning och stort TACK och massor med varma kramar till Er alla.

Ullis


Kommentarer
Postat av: Sune :-P

Jahaja...så hittade man hit! Ni har inte sagt att ni har en blogg...fast det har inte jag heller lipar hoppas allt är fridens med er och att alla mår bra. Jag läste att Grimm är på bättringsvägen, lite i allafall, huvudsaken det går åt rätt håll.

Ha det bäst

Kram

Suss o Henry

2009-03-01 @ 22:01:07
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Heeej Sune!!



Kul att du hittat hit, eftersom bloggen mest handlar och våra älskade 4-benta familjemedlemmar och eftersom vi vet att du ÄLSKAR hundar så blir det en naturlig förklaring asg



Självklart är vår prinsessa också med och det tror vi du tycker är roligt att följa.



Ska genast kika in i din blogg, eftersom vi är så flitiga att träffas NOT fast vi är så goda vänner så kan vi ju följa varandra i bloggen ler



Fram med almanckan så bokar vi in en middag hos oss så kan Henry få leka lite med Jennifer oavsett om han vill eller inte kommer hennes lilla hand grabba tag i hans hand med ett stadigt tag och då är det bara att följa med asg



All världens varmaste kram till dig och pussa Henry på huvudet från mig, Stefan ger honom en sån där fånig kram enligt mig asg

2009-03-01 @ 22:15:16
Postat av: marie

bilderna blev jätte fina ,men inte så konstigt med ett sååå fint objekt att plåta på ;-))

kul att snacka med dig i dag ,syns snart hoppas jag,håller tummarna för er

kram marie

2009-03-02 @ 19:32:33
URL: http://www.briard.mia-co.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0