Upp och ner, ner och upp

I tisdags träffades Sandra m Stjärna, Kicki m Rolex och lite senare dök Malin och Treo upp, jag hade bara m mig Gunde pga avståndet mellan parkeringen och klubben.

Sandra och Stjärna började uppletet och jag instruerade och det var riktigt kul att se hur duktiga de var!!

Sen var det Gundes tur, Kicki hade på uppmaningen av mig gömt föremålen väl och svårt Gunde hittade snabbt 4 föremål och jag valde att fortsätta för det fanns fler. Han letade och letade, sen när han väl hittade föremålet precis bakom stigen (det gör inget Kicki att det blev lite xtra svårt) så blev han mega glad. Föremålet var en fårskinns toffel för barn och helt plötsligt försvinner toffeln *HELP*, det hade precis börjat skymma och jag letade frebrilt efter föremålet och manade Gunde att göra likaså men den dök inte upp. Jag sa till de andra, undra om han har svalt den, han har aldrig svalt något tidigare. Kan säga att detta malde mkt i mitt huvud, hade Gunde under uppsikt tiden efter och studerade han noga tills han kräks på torsdag morgon, precis när jag ska skynda mig till dagis så kommer toffeln upp *YES*, då kom lättnaden.

Att träna lydnad på Tyresö är inte lätt när det är många andra där för planerana är inte så stora. I elitbrukset som ni vet behöver man lite ytor till både inkallande och framåtsändande men det gick inte utan jag tränade lite fritt följ, apportering och hur Gunde gillande att sitta i deras burar eftersom det är så långt till bilarna. I buren satt han fint och till slut la han sig ner och vilade, känns bra. Lydnaden gick ok men det var som sagt rörigt med hundar över allt.

Idag lördags var vi i Rosersberg för träning och dagen blev inte alls som jag hade tänkt men sånt är livet. Började att lägga Tindras spår och sen la Mikaela Grimms spår. När Jeanette är ute på Gundes spår och jag kommer tillbaka till bilen så står jägarna där MEGA SURA. Sa till dem att jag inte hade en aning om att de jagade så nära prommenadstråk och i ett "område" de trodde dessutom utan att fråga att vi la blodspår. Ena killen lugnade sig snabbt när jag bad om ursäkt att vi stört dem men att vi inte hade en aning, den andra var ettrig som tusan och skällde på *SUCK* sen att han inte hade koll på allt han sa lät jag passera.

Detta gjorde att spåren fick ligga extra länge med flera störningar, Tindras spår gick bra, det är bara att träna på så kommer flytet.

Höjden av otur får Grimm vars spår är lagt där det jagat med drivande hund och sen kommer ett gäng med paintboll, ja några skjutgalningar var det, kanske miitärer i övning för det smällde även större smällar, detta var i början av spåret. Det gick helt enkelt inte att spåra så jag selade av och vi gick mot slutet (en leksak) för det ville jag ha med mig hem så får Grimm grepp om spåret och hittar 2 pinnar och sen slutet, bra jobbat.

När Gunde och jag är på väg till spåret så tror jag att han trampar på nått, ser inte riktigt utan märker att han piper till och sen är det inget med det. Gunde gör ett kanon på släpp och tar första apporten, sen där efter är han helt borta, tappar helt enkelt spåret *SUCK*. Selar av och när vi går till bilen ser jag att han markera något på ena benet och oron i mig startar *SHIT* så det blir ingen mer träning för honom denna dag. Nått positivt i eländet är dock det jätte bra spårupptaget han fick göra nått kul. Undersöker tassen och benet men ser inget utan bara en självspricka i ena trampdynan, tror att han kanske trampade på en vass sten som skar in där. När vi kom hem gjorde jag rent alla trampdynorna och smörjde in dem så ska vi se hur han går imorgon. Får ett obehag i kroppen när mina nära och kära inte mår bra *CRY*.

Lyftet för dagen var lydnadsträningen med Grimm, han är duktig och tycker det är så kul. Slipade en del på krypet som är det sista som ska fungerar i lägrelydnaden, framstegen är STORA. ***TACK*** Katarina för dirigeringen!

Kul även att kunna hjälpa Jeanette och Zita med brainstorminng och spårupptag och som gav frukt. 

Det är ta me tusan inte lätt att håll en hund i form i alla delar i elitsbrukset, det krävs otroligt mkt av både hund och förare och ha träningskompisar som stöd, sen ska allt dessutom klaffa på tävling.

Vi kämpar på!



Mina älsklingar upp i jakttornet på en av våra promenader.


Söt som socker *love*


Jennifer hemma hos sin kompis Noa och leker m hans radiostyrda bil.

Tjingeling,

Ullis





Kommentarer
Postat av: Glimz

Gummizen sååå tokigt när det blir knasigt vännen! Hoppas verkligen att du får till det till det bättre å att allt fungerar som det skall igen :)

Kramar om dig massor vännen!

2009-10-11 @ 20:21:55
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Sanna & grabbsen

Ni är såå jäkla duktiga=))))) Men hur F_N får du timmarna på dygnen att räcka till????=)))))

2009-10-13 @ 14:06:51
URL: http://www.wille.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Nina, visst är det så att allt inte blir som man tänkt ibland bara att ta nya ta ler



Kramar tebaka

2009-10-14 @ 10:16:23
Postat av: Ullis

Sanna, my teenage pal ler.



Jag tillhör den kategorin av människor som är effektiv och istället för att snöa in på problemen så söker jag lösningarna. Det tar en oändlig tid att älta det som är mindre bra i livet, att fokusera på lösningar och "må bra" ger massor med energi.



Dessutom är jag ingen som gillar att sitta i mängder framför tv eller datorn som för mig är energitjuvar, lite då och då är lagom enligt mina mått. Sen har jag valt ett yrke som du vet blink som gör att datorn är mitt arbetsredskap och det är ett måste för att få in levebrödet.



Varma kramar, tror att kylan är antågande upp hos Er i norr och tyvärr även här längre söderut ler.

2009-10-14 @ 10:24:32
Postat av: Sanna &Grabbarna

Ja du är dej lik kära vän^^ Du var inte mycket för att sitta på "röven" och göra ingenting i plugget heller ^^Du höll ju även ordning på "oss" som var mest upptagna med att kolla in alla snygga "rumpor" som passerade oss i korridorerna under dagarna ja en eloge till dej som "fortfarande" orkar..hehe...

Själv hämtar jag min energi i skogen med min fyrbentingar, eftersom jag jobbar med det "klientel" jag gör, så är det ganska så skönt med "tystnad" i mellanåt..^^

Ja vinden blåser lite kylig här i "norr" och frost är det men ingen snö än..... ha det gott kramiz och nosiz

2009-10-14 @ 17:36:45
Postat av: susanne& Bigge

Härligt att läsa om era upptåg:)Svälja en toffel:)Precis vad Bigge skulle kunna göra. Vi vilar oss lite i form, men har mycket värdefull fritid, så Bigge går det ingen nöd på! Hoppas vi kan ses något Kram Susanne&Bigge!

2009-10-22 @ 23:40:54
URL: http://biggepojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0