Är det inte det ena så är det det andra

Träningstävlade igår på Värmdö och Gunde låg lungt och balanserat på platsen inte en antydan till oro SKÖNT! Tack till Er alla som hjälp mig på traven och stöttat, det är guldvärt!

Vad händer då, jo han ligger kvar som en fåne på inkallandet och undrar om "GUNDE" betyder att det är just han som ska springa till mig *asg*, han stannade tveksamt på ställande och stod och glodde när jag igen ropade "GUNDE", slet sen upp bollen för att lösa upp honom ur transet och det fungerade. Momentet har gått riktigt bra men troligen med facit i hand så sitter det fortfarande inte helt.

Liknande hände på framåtsändande bra fart ut = galopp till gruppen och han höll avstånd men på inkallandet händer det igen *SUCK* han kommer inte in utan ser vädligt fundersam ut, han var på väg in men tvekade och väljer att fortsätta framåt istället VARFÖR har aldrig tränat att jag kallat in verbalt och sen att han ska fortsätta framåt, vad rör sig i hans huvud, tror han tänker själv om hundar nu kan det *ler*.

Men det är väl bara nöta på så sitter väl dessa moment med på tävling oxå snart, tankarna snurrar i huvudet och mitt fokus är ändå att platsen känns så stabil *glad*.

Vi hade varje fall en trevlig stund på plan och vill att han ska ha dessa minnesbilder kvar och inte de gamla när jag varit irriterad men det är det som jag får äta upp nu och som stör momenten.

Till dess rader behövs ett rejält ordspråk *asg* "Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp"

En riktigt rolig och underbar present har jag fått av en vän som tack för hjälpen och för hon gillar min humor (hur det nu kan vara möjligt *asg*') nämligen att vi ska gå på en föreläsning av Mia Törnblom, jag blev så himla glad. Mer info kommer ***TUSEN TACK*** gulle dig!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Pia&Bond

Men snälla rara Ullis, självklart kan hundar tänka annars skulle de ju göra likadant varje gång om de bara var "radiostyrda". De tänker ju ut olika saker varje gång, det är därför de så sällan gör på samma sätt :-)))Men man kan ju undra hur de har det med minnet...de borde ju minnas någon gång de har gjort rätt?!!

2009-09-08 @ 15:30:34
Postat av: Ullis igen

En liten positiv nyhet, Stefan och jag har beställt en rejält tält att ställa in bilen i under vintern från Rusta.



Började undra varför den aldrig blev levererad hem, ringde deras kundtjänst och frågade, resultatet blev att vi fick 600:- i rabatt **HURRA** vilken bra ersättning.



Små trevliga saker som händer i vardagen, dessa ska man komma ihåg, det förgyller tillvaron.



Tjingeling,



Ullis

2009-09-08 @ 15:33:15
Postat av: Ullis

Pia, du har helt rätt, fast det är inte konstigt att man börjar undra ler



Eller som min goda vän Carina brukar säga "han hade bara lite otur när han tänkte" asg



Puss på Bond!

2009-09-08 @ 15:36:04
Postat av: Glimz

Jag är ju ett fan av ordspråk å jag blir liiiika glad varje gång när jag är inne på din blogg & läser dem lycka Rottisar kan tänka, kan själv, vet själv, gör själv.....har jag varit med om länge, behöver inte dig matte asg

Kraaam

2009-09-09 @ 13:21:02
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Du har helt rätt Nina MEN han ska ju inte tänka själv utan bara göra som jag säger, den odågan ler han tänker ju FEL asg och hur vanligt är inte det bland hankönet asg

2009-09-09 @ 14:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0