Bara kämpa på

Såg fram emot idag söndagens elitspår på Värmdö, har legat i och tränat för fullt, kände mig laddad, lydnaden har börjat fungerar riktigt bra, vad händer då?

Ett perfekt spårupptag 10/10 YES en bra start MEN jag måste ju ha nått att skylla på *blink* men vi fick nog det sämsta spåret markmässigt = sönder trampat även fast det var bra lagt, det som går bakom pistolskyttebanan längs med motorvägen. Gunde kämpade tappert och fick med sig 4 apporter sen snurrade han tillbaka och fortsatte spåra, han gav inte upp men vi kom inte till slutet, mycket snurr blev det.

Så här är det att tävla hund och det är bara på det igen, Gunde kände sig nöjd ändå och lekte med glatt med tennisbollen efter. Ska jobba undan hemma nu när jag är barnledig och sen ska jag ut och lägga ett spår, det blir fullt av träning i veckan och laddar inför elitspåret på Södra då jäklar tar vi revasch och ska förbättra våra resultat.

 SKAM DEN SOM GER SIG, jag ska verkligen kämpa för att få minst 2 cert i spår!

Här kommer lite bilder från min telefon


Grimm med en barnsko efter uppletet



Mina 2 älsklingar *LOVE*


Den här fula rackarn såg jag på en av våra promenader


Pappa och dotter äter blåbär


Jennifer med sin kompis Ida på Gröna Lund

 
Avslutar detta inlägg med en otroligt coolt kort på älskade dottern, observera hennes mobil som ligger på stötfångaren!

Dagens citat blir: "Ambition är vägen till framgång. Ihärdighet är det som tar dig hela vägen fram" 

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Suss

Wow vilken brud! Håll henne hårt när det beger sig blink



Visste inte att du var sån tävlingsmänniska Ullis, vilken kämparglöd. Själv kämpar man med några för många kilon på magen, trillska tonåringar och en sambo som tjötar, så jag ligger oxå i hårt. ler



Kram på er och tacka Stefan för informationen jag fick i fredags. Har lusläst sajten han tipsade om!



//Suss

2009-09-06 @ 17:31:40
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Tack vännen!



Fast du vet mer än väl att jag är väldigt envis ler och det tar jag med mig på tävling för att nå mina mål.



Förstår att du haft lite mycket, Stefan kände sig glad att han kunde hjälpa dig. Vore kul att ses snart, när kan vi komma på middag? eller vad det ni som skulle komma hit ler



Kram kram

2009-09-06 @ 17:56:45
Postat av: Ullis

Hemkommen efter ett spår med Gunde, hade en rolig kampleksak i slutet som han lekte för fullt med som slutbelöning. Han blev lite trött i spåret i mitten men kämpade sig igenom.



Jennifer är på Gröna Lund med mina systrar måste säga att jag fått otroligt mkt gjort här hemma sen jag kom hem vid 10-tiden. Jobbat i 3,5. vikt en tvätt och hängt en annan, ätit lunch, skrivit här i bloggen och lagt in kort WOW!, gått en promenad med hundarna, spårat med Gunde, handlat, lagat middag så nu har vi matlådor, diskat, klippt klorna på båda hundarna, gjort rent Gundes öron, rengjort badkaret för Jennifers kommande bad.



Skulle inte vilja vara utan min kära familj för allt smöt i Småland men visst är det skönt med egen tid.



Tjingeling,

Ullis

2009-09-06 @ 18:08:41
Postat av: Carina

hahaha....... varför skjuta upp något till morgondagen som man kan göra idag...eller var det tvärtom......hahaha

Vilken kalaspingla......mamma upp idagen :-D

kramis

2009-09-06 @ 22:01:45
Postat av: Anna Gewalt



Jamen hon är väl för söt Jennifer, ljus som ett litet lintroll med busögon.

Ta hand om min älskade guddotter, hon är värd sin vikt i diamanter.



Pussa henne från mig!



Och spåret ja, ni kommer igen, ta det bara easy så är ni snart på banan igen!



Kram och lycka till på Sthlm södra till helgen!

Anna

2009-09-07 @ 08:04:39
URL: http://www.demefinezz.se
Postat av: Ullis

Carina, du har helt rätt, varför skjuta upp nått till morgon dagen asg det bästa var att Stefan och jag kunde ta det lugnt på kvällen när J var badad och lagd, iofs var vi i säng redan innan 9 men har man gått upp 05.20 så är man trött och behov av sömn.



Man kan tro att bilden är arrangerad men det ända jag sa till Jennifer var att jag ville ta ett kort och skicka till pappa och hon ställer sig som en liten fotomodell love



Kramar tebax

2009-09-07 @ 09:37:07
Postat av: Ullis

Anna, kan inte annat än hålla med dig angående Jennifer love. Saknade henne mkt igår och det var härligt att få rå om henne en stund innan sängdags och sen få natta henne.



Jajamen vi kommer igen, tack för peppningen & lyckönskningen!



kram kram



2009-09-07 @ 09:42:11
Postat av: Glimz

Kom igen bruden, du tar igen det på nästa tävling! Men sicken söt lite sneeejkiii /blink/ Jag tycker ju att dem är fina /lite störd/ Rackarns cool brutta i slutet wow wow wooooow :D :D

Kram på dig vännen

2009-09-07 @ 13:49:27
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Peggy & Mys

Jag lever efter din kommentar och ibland tar det mig hela vägen!

Heja Ullis och Gunde, ni är snart där med!

2009-09-08 @ 09:45:35
Postat av: Ullis

Nina, tack för peppningen! Usch för huggormar, då ska jag göra dig besviken och tala om att den var överkörd när vi kom tillbaka. Lilla J är cool och rapp i munnen, pappa hänger redan inte med asg Kramar tillbax

2009-09-08 @ 13:23:50
Postat av: Ullis

Peggy, du är verkligen en förebild, snäll, omtänksam, lugn men står ändå upp för dig själv. Tack för peppningen, det behövs när man kämpar!



Ännu en gång stort GRATTIS till vinsten och cert på Värmdö.



KRAM

2009-09-08 @ 13:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0