Härlig helg men ingen tävling blev det

I helgen var jag 5:e reserv i Flen på lördagen och 5:e reserv i Botkykra, 14:e reserv i Väsby på söndagen men blev inte inringd.

I lördags var vi istället hela familjen på Värmdö Bk's appellplan, mysigt, Jennifer gillade läget och bara flöt med. Jag tränade både Gunde och Grimm och Mikaela tränade med Tindra.

Vädret var hur bra som helst, solen strålade, träningen gick jätte bra! Stefan har övat in otroligt bra svängar med Grimm och jag har inte förstått hur han gör och själv säger han att han bara gör *ler*. Mikaela var observant när Stefan gick fotgående med Gunde för att visa oss och sa det är hur Stefan svänger med fötterna som gör susen. Testade sen själv och visst var det så mina svängar blev mycket bättre och Gunde svänger in rumpan lättare när jag gjorde likadant. Tack Mikaela för hjälpen med dirigering och för att du engagerade dig i Jennifer, hon blev förtjust i dig. Stefan tog lite kort och som vanligt kommer korten senare *asg* ni börjar väl bli vana nu.

Nu håller jag tummarna att vi kommer med på Elitspåret 18 oktober i Tyresö men chansen är inte stor, fast hoppas gör jag ändå!

I helgen blir det hundträning fre kväll / lördag och söndag dag, Stefan jobbar och min mamma ska passa Jennifer så jag kan göra detta, TUSEN TACK! Gulle dig Mia som tipsade mig om detta, ska bli spännande hur det känns efter helgen m båda bröderna, nu kör jag hårt.

På torsdag ska jag ut med min härliga kompis Karin på Börsen och äta god mat och titta på show, ser jätte mkt bra emot att träffas, var längesen! Karin är en tjej som står m båda fötterna på jorden och någon man kan luta sig mot, en riktigt god vän! Är glad att du tog initiativet! ***KRAM***

Under söndagen la jag 2 spår, ett till Grimm och ett till Gunde, båda gick bra och man blir så glad. Grimms gick varierande i skogen och ut över ett kalhygge för att senare gå in i snårskog, han löste det riktigt bra. Gundes spår vart inte så långt men gick flera gångar över en stig och jämte en hästhage med hästar i, gjorde en spetsvinkel och sen korsade jag stigen igen, där fick han klura lite men löste det YES! Det är så himla kul att träna så jag fick skynda mig hem och byta om för att åka iväg och fira min systerson Jocke som fyllde 13 år ***GRATTIS*** på dig!

Jennifer var på ett bra humör under söndagen, Stefan fixade nattning med alla bestyr utan att hon protesterade en ända gång vilket hon normalt brukar göra, Pappa dög precis lika bra *HURRA*. Under tiden kunde jag jobba undan, det blir lätt så att det annars bildar hög och det är inget jag gillar.

Fick en förfrågan om jag kunde hjälpa en vän och hennes hund med "stegen" och det är självklart jag hjälper dig, tid och dag är bokat, kanske kan vi ta en lyx burgare efter på gyllene måsen *asg*. Gunde har inte varit en naturlig klättrare på stegen, helt värdelös helt enkelt, jag blev t o m tillsagd att du kommer aldrig kunna få honom att klättra och sånt sporrar bara mig mer. I dagsläget har han nästan alltid en självklar 10 på stegen och glädjen är STOR! SKAM DEN  SOM GER SIG!!

Min förhoppning är under vintern att starta i elitlydnaden nu när platsen fungerar, känns faktiskt kul att börja träna de momenten igen.

Ordspråket denna gång blir "Vi kan uträtta allt vi vill om vi ägnar oss åt det tillräckligt länge"

På återhörande!

Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0