Träning m Mia

Igår tisdag tränade jag med Mia på Södra, hon tränade både Kenzo och Love och jag både Gunde och Grimm.

Mia dirigerade igenom mig och Gunde i elitmomenten och det gick bra men den som glänste igår var Grimm. Hans position i fria följet börjar verkligen bli bra igen och hans svängar som Stefan har lärt in är helt fantastiska av denna stora hund, så smidig. Vi tränade även platsliggning, apportering och kryp, fick tankar på om jag ska träna och tävla Grimm under vintern, starta 2:an och slipa på lägre momenten till i vår, Gunde kan gott få konkurens och får känna på att allt inte bara fokuseras på och runt honom, värre konkurent än Grimm kan han inte ha *ler*. Mia som inte sett Grimm på lydnadsplanen blev imponerad, Gunde behöver jag gasa och med Grimm behöver jag vara väldigt lugn och bestämd. Denna skillnad gör mig bara till en bättre hundförare som utvecklas men det är ta me sjutton inte lätt men vem har sagt att livet ska vara lätt?


Gunde, Fotograf Katarina


Grimm, Fotograf Katarina

***GRATTIS*** Mia och Kenzo till 1:a priset i öppenklass viltspår, snart har ni SVCH i hamn!

Tjingeling,
Ullis

Kommentarer
Postat av: Glimz

Du är redan en grym förare Ullis! Så järnspikars duktig ler Å ännu grymmar blir du när du jobbar med två olika typer av individer imponerad

BamseKramen till dig

2009-09-09 @ 13:24:57
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ullis

Nina, du har verkligen förmågan "gåvan" att lyfta folk, var rädd om den, den gör dig unik **TACK**



Stora varma KRAMAR

2009-09-09 @ 13:51:59
Postat av: Glimz

Nu blev jag lite generad m samtidigt gjorde det mig glad :)

Kramar om bästa Ullis

2009-09-09 @ 22:21:44
URL: http://www.ninz.se
Postat av: mia

Tack för sist alltid lika trevligt;-)) ja grimm va imponerande att se, där kan man prata om vilja att vara till lags...klart du ska tävla med honnom..det såg väldigt fint ut kram mia

2009-09-10 @ 07:20:41
URL: http://www.briard.mia-co.com
Postat av: Ullis

Nina, det är så sant det jag skriver! Var försiktig med energi tjuvar bara.



KRAM

2009-09-17 @ 09:50:07
Postat av: Ullis

Mia, kul att se vilken kamp dina tjejer har, en riktigt bra belöning blir det när trasan åker fram.



Tack för dina ord om Grimm!



Kram kram

2009-09-17 @ 09:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0