Trevlig lördag i skogen

I lördags träffade jag, Mia och Jessica i skogarna vid Pålamalm. Jag köpte med mig ny gjorda hallon smothie och färska solbullar *mums* och ingen av oss hade några problem att med god aptit inta matsäcken *ler*

Vi delade upp oss så Mia la Gundes spår, jag la Reijas och Jessica la Loves. Grimms spår la jag själv och likaså gjorde Jessica med Yomis. För Kenzos del blev det inget personsspår eftersom de denna vecka ska tävla viltspår igen och vi håller tummarna att de kniper det sista 1:a priset och därmed titel SVCh.

Det är lite knepigt att få ut många spår när ingen av oss här så hemma i markerna men vi löste det, dock fick Grimm och just han av alla, fick en hel grupp med svampplockare i sitt spår. Liggtiden och deras förvirringarna blev tyvärr det samma, han lyckades med hjälp av mig ta sig igenom spåret, i början och i slutet gick det riktigt bra så himla duktig!. Skillnaden med Gunde och Grimm är att Gunde har en kommunikation med mig bak i linan, Grimm däremot han kör järnet och det är bara att haka på, tappa / släppa linan är ingen höjdare men jag tror att jag kan få han att bli lite mer hörsam på mig i spåret.

Mia hade lagt ett jätte roligt, varierande och långt spår ***TACK***, till min förfasan så såg jag 2 huggormar i spåret, jag är inte rädd att de ska bita mig utan orolig ifall de biter Gunde då jäklar kommer ett övertramp av mig för reglerna om "fridlyst". Nu gick det bra men PRECIS innan slutet så ringlar det en fet rackare in mellan 2 stenar och då tjuter jag till lite halvt hysteriskt och Gunde stannar och tittar bak på mig när jag med mjuk stämma säger "var är spåret" varpå han dyker på slutet YES!!

Efter spåren tränade vi upplet med alla hundar utom Grimm. Planen för honom var budföring, Grimm sorterade verkligen rätt, han förstod att vi tränat upplet och på grusvägen jämte ville jag göra träna honom med Jessica som mottagare. Han sniffade flera gånger intressant in i skogen men fullförde budföringen riktigt snyggt, tack Jessica för hjälpen!

Är nöjd med Gundes upplet, vi gjorde en svår ruta med föremål i grop, under granar m.m, han tog alla 6 föremålen jätte fint, trodde han inte skulle orka efter det krävande spåret men det var som sagt inga problem. Det som känns surt nu är att Gunde är i superb form och då är nästan säsongen slut, är reserv på 3 tävlingar i helgen därefter finns bara 1 tävling kvar i Sthlms trakten sen blir det att åka LÅNGT om man vill träna om man mot all förmodan skulle komma med på dem men SKÅNE nää har varken råd eller tid *suck*.

Tiden bara sprang iväg, vi träffades 10.30 och jag åkte hem vid 15.30, vi var otroligt effektiva men det tar tid, alla gick ut på sina spår själv så där sparade vi tid. Jag var den av oss som behövde rusa iväg hem, Stefan jobbade så Jennifer var hos min syster Jessika, ville få tid med älskade dottern och det fick vi.

Tack tjejer för en trevlig dag i skogen, det gör jag gärna om! ***kram***

Ordspråket för denna gång blir "Avund och vrede förkortar livet, och bekymmer gör en gammal i förtid."

Det allra största varmaste ***GRATTISET*** sänder jag goa Anngreth Gustafsson med Lämmamossens Mogg som vann Försvarsmakt SM i bevakning 2009!!!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Bigges Matte

Tjingeling!

Sprang på din man i söndags på ST:GÖRANS hoppas han hälsade. Fy va läskigt med ormarna:( Har sådan fobi sen Bigge blev biten. Vi har också stött på några huggisar. Grattis igen till era framgångar!!! Hoppas vi ses snrt Kram Susanne&Bigge!

2009-09-21 @ 23:21:47
Postat av: Linda med Olga & Lova

Hej Ullis



Skulle det vara så att du vill ner och tävla i skåne och behöver en säng att sova i, är du välkommen till oss.



Håller tummarna för att du kommer med på tävlingarna.



kram

2009-09-22 @ 11:23:41
URL: http://lindis79.blogg.se/
Postat av: Ullis

Halloj Susanne, Jo Stefan berättade att ni träffats och han hälsade så gott från Er.



Förstår dig att du inte gillar ormar, min fasa att Gunde oxå skulle bli biten *huga*



Tack för grattiset, jag träffas gärna men du får hålla hårt i kopplet annars så kanske jag tjuvar honom love



Kramar tebaka

2009-09-22 @ 15:27:00
Postat av: Ullis

Tack snälla rara Linda, hur länge kan jag stanna asg nä skämt och sider, ett jätte generöst erbjudande, jag hör av mig när jag funderat klart men Era tikar ska väl inte löpa snart?



Kram kram och pussa på barnen och hundarna, jo förresten gör det på Robban med ler

2009-09-22 @ 15:29:22
Postat av: Linda

Du är så välkommen. Olga löper inte längre skönt och Lova ska inte löpa förrän till jul, men med henne finns det i och försig inga garantier. Det är bara att höra av dej om du får för dej att åka ner.



Kram

2009-09-23 @ 07:12:42
Postat av: Ullis

Va bra då funderar och planerar jag så får vi se om det skulle gå, tusen tack!!



Kramar om

2009-09-25 @ 12:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0