Att hålla huvudet kallt

Tur att man har några tävlingar i ryggen och planerar inför och under. Grimm drog start nummer 1 och det kändes bra att han var rastad och klar eftersom det inte brukar vara så mkt tid till påsläpp. Denna gång blev det lite annorlunda vid påsläppet, vi var klara att släppa på när TL säger att oj det är visst tid kvar, du måste vänta. Där stod Grimm startklar så det var bara att ta bort linan och så sa jag högt "då tar vi en promenad istället".

Är nöjd med spåret vi hade 1 pinne bort men han tuffade på fint, gick runt spåret på 14 minuter och då vattnade jag 2 ggr.

Efter spåret var det budföring som gick jätte bra 10 / 10 tätt följt var det platsliggning, när en av deltagarna säger som ska ligga jämte Grimm "min hund har aldrig legat plats m skott" VA!!! sa jag, ska du verkligen lägga då? Nu gick allt bra 10 / 10 för båda hundarna men gisses vilken kommentar.

Lydnaden flöt också på bra, vi nollade dock krypet. Avslutningen var hoppet med 9,5 / 9,5 och därefter sprang vi av planen till bilen där Grimm fick en burk med grillade entrecote bitar som blev över dagen innan när vi grillade. Jag trodde han skulle sluka hela burken, oj så gott han tyckte det var.

Har lärt mig mkt genom att träna och tävla Grimm han är helt fantastisk men otroligt tålamodsprövande och jag har fått just mer tålamod :-D

 

Här har vi en bild på prispallen, blir så glad för vår ras "rottweilern" att vi var 2 på pallen & båda uppflyttade ***GRATTIS*** Malin!

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Monica o Irma

Åh va roligt...grattis!

Jag blev riktigt glad av Din berättelse om tävlingen :-)

2010-04-28 @ 15:33:33
Postat av: Glimz

G*R*A*T*T*I*S Alltid lika underbart att läsa om hur duktig ni är!

Kramar om!

2010-04-30 @ 18:58:24
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: peggy

Världens duktigaste och ambitiösaste Ullis! ni är verkligen värda detta! Jättegrattis!

2010-04-30 @ 19:30:31
Postat av: susanne&bigge

Härlig läsning:)

2010-05-09 @ 23:49:26
URL: http://www,biggepojken.blogg.se/
Postat av: Ullis

Tusen tack till Er ALLA. KRAM

2010-05-12 @ 13:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0