Kurs i Kramfors

Sista helgen i november var jag inbjuden till Kramfors BK och hålla kurs för att inspirera deltagarna i träningen av deras hundar.

Det blev en roligt och givande helg med högt i tak av ambitiösa och engagerade deltagare, vilket värmde mitt hjärta, deltagarantalet var 8 st med hund och 5 st utan hund.

Med öppet sinne jobbade deltagarna med att höja motivationen hos sina hundar och ställa rätt krav så en sund balans uppstod mellan ägare och hund. De stora nyckelorden för helgen blev leken och nyttan av att ha ett "fel"kommando.

Vädergudarna var dock lite väl bistra och temperaturen hölls sig mellan -10 och -15 grader. Min bilresa upp blir ett minne för livet när det uppstår en krock på E4-an norr om Söderhamn, innan Hudiksvall. Vi blev stillastående i ca 30 min och skymningen kommer snabbt och det snöade för fullt, var glad att jag hade massor med bensin i bilen och goda vänner att prata i telefon med samt gott att äta och dricka :-D

Tusen tack till Margit och Gunnar för husrum och mat i trevligt sällskap och att ni gjorde denna helg möjlig för mig ***KRAM***

Väl hemkommen sent på söndagkvällen var jag trött men nöjd med helgen.

Det togs många bilder under kursens gång och jag väntar med spänning på att få se dem.

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Eva me flock

:) kommer bilder promise

Postat av: Ullis

Tack Eva. KRAM

2010-12-18 @ 23:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0