Flitig m hundträningen

Värre är det med mig själv, prio är familjen och hundarna. Konditionen min är hyffsad men magmusklerna skulle behöva få sig en regelbunden träning men det kommer det med.

Jo så till hund träningen imorse, kan säga att det är kul att det finns fler tokar till hundägare som vill träna i gryningen tillsammans med mig. Idag tränade jag, Anita och Linneá med turordningen Aquila, Grimm, Laszo och Gunde.

Grimm tränades i störning och koncentration som gick jätte bra, vilka framsteg *nöjd* Alla ingångar slipades, jag märkte väl på tävlingen att vi tydligen inte varit så noga med dem.

Gunde övade på i olika moment i elitlydnaden. Måste säga att "fel fel" fungerar himla bra på han när det blir tok i träningen. Med glad svans gör han om momentet och då med precision och på så sätt kan jag nöta tills jag blir nöjd.

Vad är jag då riktigt stolt över? Jo mitt tålamod, jag har fått öva upp tålamodet rejält sen jag började träna Grimm vilket oxå gynnat Gundes och min relation. Hjälpen på traven börjades av Jan Gyllensten och Demefinezz lägret 2009, där fick jag flera verktyg som jag nu använder.

Ikväll startar jag och Mikaela en kurs på Värmdö Bk, ska bli kul och hoppas vädrets makter är med oss de kommande veckorna vid kurstillfällena.

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Jag är så glad att jag får träna med dig, stor kram! Ses på lördag för TÄVLING! A

2010-02-15 @ 20:31:55
URL: http://www.aquila.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0