Att bara jämföra sig med sig själv

Tänkte återkoppla till mitt inlägg nedan och lite allmänt i livet.

Även en liten insats är värd att uppmärksammas och man förringar det ganska lätt för andra ibland gör så mycket mer.

Men vi kan och ska inte jämföra oss med andra för det finnas alltid någon som är bättre på nått än än själv och likaså åt det andra hållet, att du är bättre på andra saker.

Inspiration, jag blir ofta inspirerad av andra människor, det ger mig energi.

Jag har lärt mig att tycka om mig själv och vet bäst själv mina begränsningar oavsett vad andra tycker och tänker för de lever inte mitt liv.

Lär dig uppskatta det lilla i livet. Lycka kan jag känna bara av en sån sak att jag diskat och plockat undan i köket för det blir så fint fast det är en daglig rutin.

"Säg NEJ när du verkligen inte vill/kan/orkar", jag mår så mycket bättre när jag säger ifrån och inte låter mig pressas till något jag inte mår bra av. Omgivningen kan reagera, oftast de till en början som är van sen tidigare att man sagt JA.

Däremot så skulle jag inte göra det på bekostnad av någon annan så de/den istället mår dåligt, det gör skillnad om man är en egoist eller inte. Egoister gör som sagt saker på andras bekostnad och det är inga goda egenskaper.

Ordspråk "De människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel utan de som levt varje minut"

Tjingeling,

Ullis

Kommentarer
Postat av: Suss

Du är så klok!



Kram vännen

Suss

2010-01-19 @ 21:22:13
URL: http://smulansus.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Tusen tack gulle dig. KRAM KRAM

2010-01-21 @ 12:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0