Ideellt arbete

Måste säga att det finns otroligt många duktiga och ambitiösa människor som jobbar ideellt, en stor ROS och KLAPP på axeln till Er alla.

Tanken har slagit mig många gånger när folk har varit upprörda över att de blivit bortlottade på tävlingar, vad gör du själv åt saken? När de "klagat" direkt till mig så brukar jag ställa just den frågan, "hjälper du själv till vid tävlingar"?

Oftast blir svaret att de gör de INTE, MEN HALLÅ klaga då inte om du dessutom inte gör något annat ideellt inom hunderiet som bidrag till verksamheten. Att hålla en tävling som tävlingsledare är mkt jobb och krävande, det vet jag själv som tävlingsledare fast det tyvärr var längesen nu jag höll en tävling.

En vän till mig Lotta Nygren har en jätte bra text på sin msn "Nobody made a greater misstake than he who did nothing because he could only do a little".

Så vad gör jag själv ideellt just nu:

- sitter med i styrelsen för Värmdö Bk och har varit vikarierande kassör sen Nov-09
- sammankallande i Rottweilerklubbens Östra Lo's valberedning
- sköter bokföringen åt Rottis klubbens PR-shop vilket jag gjort i över 10 år
- ska hålla en allmänlydnadskurs på Vöbk i februari (arvode på 900 kr för 18 tim)

Som många av Er vet så är jag en människa som har MYCKET på gång hela tiden med saker att göra. Det ideella arbetet är nått jag prioriterar in och inte för jag har tid över. Självklart kommer min familj och arbete först!!

Lite funderingar från mig.

Ordspråket till detta inlägg är "Principer blir alltid ett ämne för våldsamma diskussioner när praktiken ligger nere"

Må så gott,

Ullis




Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Tack för idag! Är faktiskt lite smått euforisk över dagens träning. Jag tror nog katten att tjejen är på väg tillbaka i platsliggningen...Det är så skönt att ibland få ett 'kvitto' på vad som behöver tränas och det kan bara bra träningskompisar ge! Kram Anita (och en rätt så trött Aquila)

2010-01-16 @ 18:37:30
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Glimz

Alltid mycket tänkvärda o bra ord från dig vännen!

Kram -Nina

2010-01-17 @ 10:44:45
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Peggy & Mys

Här är en som jobbar alldeles för mycket ideelt, har gjort det sedan barnen var små och inte gnällt för det! Det ger ju massor tillbaka, hade nog inte fått den kunskap jag har idag om jag inte ställt upp men massor mer finns att lära och det ser jag verkligen fram emot!

Så härligt att du ska ha kurs igen! du borde ha det oftare så duktig som du är!

Kram på er hela Ryskåsen.

2010-01-17 @ 20:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0