Tidig träning imorse igen

Måste ge mig själv en eloge och även min träningskompisar denna dag, Mikaela och Sandra som går upp egentligen alldeles förtidigt bara för att träna hund.

Vi har tillgång till ett ridhus och då blir det att träna där innan det är dags för havremopederna att inta ridhuset *asg* och det går jätte bra.

Klockan ringde 05.45 och då slängde jag de lurviga (nä skojjade bara, släta och fina :-) ) över sängkanten för att göra mig iordning.

Gunde & Grimm är fantastiska i skogen, på med reflexsele och blinkhalsband och jag har pannlampa och sen går vi på en rastrunda, inga problem med viltet *happy*. Visst är de nyfikna och jag får hela tiden vara med för de är ju dock djur.

Grimm gick helt fantastiskt idag, min prins. Mitt tålamod har vuxit i mängder sen jag började träna honom, här behövs en fingertoppskänsla och ett LUGN vilket jag inte har naturligt men jag är som tur är bildbar.

Värmde upp Gunde med lydnad och sen blev det passivitet träning på egen hand och därefter med Stjärna och Tindra i sittande och plats.

Mikaela har slitit för att få Tindra som normalt är jätte duktig på lydnaden att koncentrera sig i ridhuset med alla dess läckerheter men gisses så tufft det varit. Vi brainstormade efter förra gången och kom fram till att den vanliga belöning i form av köttbullar som på andra platser kan vara i mesta laget räcker inte till i ridhus. Idag kom Mikaela med 3 olika belöningar, kattmat, salami och bacontärningar och träningen gick kalas bra. Jag är så himla glad för Er skull!!! Skam den som ger sig.

Måste säga att jag uppskattar jätte mycket allt prat om lösningar på problem som vi haft sista tiden Carina och Mikaela, KANON KUL! Himla givade att ha Er som träningskompisar.

Till nått annat än hund, Stefan och jag har varit på 40-års fest, vilket party, klackarna i taket. Stefan bar 3-delad kostym och jag långklänning, Stefan skjorta matchade min klänning färgmässigt, ska ladda in bilder på oss så ni får se tyvärr blev det inte så många på oss utan flest på jubilaren av förklarliga skäl.

Vår lilla sockersöta uppenbarelse till dotter förvandlas på kvällarna till en trotsande 3-åring som hon är i STORA mått, kan säga att det inte är lätt *pust*. Igår var hon rejält arg och protesterade på alla möjliga sätt för att hon inte vill gå och lägga sig och sova. Hon somnade till slut på sitt golv tillsammans med kuddar och täcke helt utmattad av att hon inte fick oss ur balans. När jag lyfte upp henne från golvet så passade jag på att pussa henne lite extra och tala om hur mycket jag älskar henne.

Ordspråk "Vänner är den familj vi själv väljer" 

Tjingeling,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej pinglan. Visst är vi duktiga som kör på så tidigt på morgonen, börjar faktiskt tycka det är ganska skönt att få träningen klar så tidigt. :D Jag är så himla glad över att träningen funkade idag, vad hade jag gjort utan dig? :D Du är toppen Ullis och det är alltid roligt att träna med dig. :D Kram kram

2010-01-21 @ 23:48:19
URL: http://hem.bredband.net/mikaskol
Postat av: susanne&bigge

Tack Ullis för omtanken för Bigge på våran blogg:) Misstänker att du såg bilden på madelaine med skålen som bigge slickade ur med kladdkakesmet. Vi hade en diskution om det då jag sa att det kanske inte va så bra. blir nog stämplad som lite överbeskyddande när det gäller min prins:) Tyvär har han råkat ut för så mycket så man kan inte vara nog försiktig. Kram och trevlig helg!

2010-01-22 @ 11:14:54
URL: http://www,biggepojken.blogg.se/
Postat av: Carina

hihi....nu läste jag din blogg (trots att det är lite "old fashion" :-)

Tack själv för allt brainstormande, skulle inte klara av detta tror jag utan din hjälp och possitiva stöttning. Är verkligen nöjd efter kvällens träning.

Kram i massor

2010-01-25 @ 23:39:38
Postat av: Glimz

Ni är verkligen super duktiga :)

Kramar om!!

2010-01-26 @ 21:39:45
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0