Magkänsla

Vilken magkänsla har du när du tränar hund?

Den känslan är grunden till resultatet för träningen, att man har rätt fokus i sina tankar.

Ett citat från Mia Törnblom:

"Vår förmåga att föreställa oss det som är möjligt avgör vad som händer."

Jag har haft känslan att jag "MÅSTE" träna och då blir träningen en energi tjuv istället för att träna när jag vill, då laddas batterierna och jag får en energi kick efter.

Att träna för tränandets skull, strunta i det och träna istället för att det är en rolig och givande stund tillsammans med din hund.

Det som är härligt med hundvärlden är att det finns tusen vägar till framgång och det finns många att rådfråga om hjälp. Min egen erfarenhet är att det är svårt att säga nej när någon med mer efarenhet och framgång kommer med tips om träningsmetoder. Det behöver inte vara dåliga träningsmetoder utan just din magkänsla är inte bra för just det tipset. Våga då säga "NEJ" och fråga om det gör att göra på något annat sätt, en bra instrukötr bör ha fler "ess" i rockärmen.

Till detta finns då naturligtvis ett bra citat från Mia Törnblom:

"Öva idag på att säga ja till det du vill och nej till det du inte vill, istället för tvärtom"

Ett avslutande och underbart citat från Mia Törnblom och som stämmer in på mig är som många av Er vet:

"Ibland behöver vi vara lite tokiga för att kunna utvecklas"



Krameli kram,

Ullis


Kommentarer
Postat av: Görel

Kloka tankar! Håller med i allt!

2010-11-01 @ 14:20:57
Postat av: Görel

Kloka tankar! Håller med i allt!

2010-11-01 @ 14:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0